zpětné odkazování, linki, 2017

10 tipů jak získat zpětné odkazy v roce 2017

Jak se vám daří získávat autoritativní odkazy směřující na váš web?

Kvalitní odkazy vedoucí na váš web, je jednou z hlavních metod jak zviditelnit váš web na internetu.

Klíčem k úspěchu i v roce 2017 budou dvě hlavní fáze. Ta první je správně optimalizovaný web z hlediska SEO. Tedy tím jsou myšleny on-page faktory. Faktory na vašem webu. Zde jak známe je důležité jak technické nastavení správné z hlediska SEO, tak kvalitní obsah dobrý jako pro lidi, tak pro vyhledávače. Přitom všem nezapomínejte na odkazy nejsnadněji získatelné, a to jsou linky na vlastním webu.

Tou druhou fází, je linkbulding, tedy off-page faktory. Faktory, které vyhledávače hodnotí, ale nejsou na vašem webu. To jsou právě zpětné odkazy. Touto fází se v tomto článku budu zabývat několika tipy a radami. Nezapomeňte, že jak no-follow, tak i follow, odkazy jsou potřebné a že nejde o kvantitu, ale kvalitu.

Tady jsou mé tipy pro vás:

1. Specializovaný katalog. Adresáře obchodních uskupení v oboru jako je váš, může přidat plusové body vaší webové prezentaci. Jde o jednoduchou a vhodnou formu získání zpětného odkazu.

2. Video. Video má větší dosah a je sdílenější než ostatní formy obsahu. Proto doporučuji využít video, i jako zdroj kvalitních zpětných odkazů. K videu je třeba také připojit titulek a popisek z vámi vybraných klíčových slov. A poté jej umístit na některé ze sociálních sítí, vhodné pro sdílení videí. Samozřejmě to bude youtube, vimeo, nebo jiné.

3. PR článek. Ne jen tak ledajaký článek, ale článek, který obsahuje nějaký návod, je kvalitní a přínosný pro čtenáře. Pokud takový článek poté publikujete na cizím webu, obsahuje vaše klíčová slova a odkazy na váš web, bude zdrojem kvalitních zpětných odkazů. Nezapomeňte také tento článek sami propagovat.

4. Guestpost. Pokud jste opravdový odborník v nějakém oboru, nemusí být problém napsat článek, který zdarma publikuje cizí online magazín, bude obsahovat i nějaké ty zpětné odkazy. Jde o scénář kdy obě strany vítězí, tzn. Win-win.

5. Inzerát. Nabízíte nějaký produkt nebo službu. Najděte oborový inzertní server a poté zde napište inzerát.

6. Tisková zpráva. Pokud rozešlete do opravdu velkých médií a vysoce autoritativních webů, svou tiskovou zprávu, kterou zaujmete redaktory, kteří ji publikují, máte možnost dostat svou značku na velmi dobrá místa.

7. Komentář. I tato technika stále má svůj smysl, pokud přidáte komentář pouze na kvalitní web, tematicky příbuzný k vašemu oboru. Nespamujte, ale napište něco k věci. Napište své jméno, nejlépe e-mail s firemní doménou a pokud možno přímo do pole komentáře.

8. Infografika. Vytvořte zajímavou infografiku. Sdílejte ji na netu a získáte tak pozornost čtenářů, a zpětné odkazy.

9. Recenze a reference. Napište recenzi na některý produkt nebo službu. Může to být krátká recenze na cizím webu, kde jste něco koupili nebo získali službu. Uvádějte své jméno, nebo jméno firmy a e-mail, pokud můžete samozřejmě i URL svého webu. Mělo by se jednat o tematicky zaměřený web.

Nabídněte, že dáte referenci, někomu z vašich kolegů, konkurentů, nebo firmám oborově příbuzným. Jde o metodu win-win. Myslím, že i na našem trhu již tato metoda u některých docela dobře funguje.

10. Vytvořte něco zdarma. Znovu je nutné podotknout, že pokud se bavíme o budování zpětných odkazů a ne získání několika málo odkazů, je nutné vytvořit kvalitní obsah. Může jít o e-knihu, nějaký software, příručka nebo podrobný seznam. Především mějte na paměti, aby to bylo něco co lidé potřebují, s čím jim pomůžete. To lidé rádi sdílejí a vy získáte zpětné odkazy. Odkazy samozřejmě musíte umístit do vašeho výtvoru.

Závěr

Existují i další metody jak získávat zpětné odkazy. Není třeba se bát a věřit některým mýtům, ohledně jakéhokoli budování zpětných odkazů. Pokud se linkbuilding dělá jak pro lidi, tak i pro vyhledávače, tak s tím není problém. Je třeba, ale vše dělat postupně, používat selský rozum a snažit se do toho dávat kvalitu. Poctivý linkbuilding přivádí relevantní návštěvnost, buduje zpětné odkazy, ale také dělá prostor pro přirozené vytváření zpětných odkazů.

Kvalitní linkbuilding = kvalitní obsah!

Pokud se ti článek líbil, prosím sdílej ho.