white hat SEO, black hat,

ČERNÁ NEBO BÍLÁ: seznam 7 white Hat SEO taktik!

White Hat SEO, tedy tzn. bílý kloubouk, je soubor technik, které jsou schválené pro optimalizaci pro vyhledávače. Opakem jsou Black Hat SEO techniky, které jsou trestány vyhledávači, jakmile je prokouknou.

Tady je několik white hat SEO taktik pro získávání zpětných odkazů.

1. Dotaz na přátele, nebo obchodní partnery. Možná si ani neuvědomujete, že se před vámi krčí velká příležitost získat zajímavé zpětné odkazy. Vaši klienti, nebo příbuzní a přátelé, možná mají svůj blog, nebo web, a vy je můžete požádat zda by na váš web neodkazovali. Věřte, že se to opravdu daří, zkuste to!

2. Učte se od konkurence. Je více nástrojů pro analýzu webu konkurence. (Ahrefs) Když zjistíte kde mají dobré odkazy oni, můžete je tak získat i vy. Sledování konkurence vám opravdu může pomoct zjistit, kde ještě je třeba zabrat, a kde je možné získat odkazy z autoritativních webů.

3. Proměňte zmínky o vás na odkazy. Snažte se zjistit, kde o vás nebo vašich službách na internetu píší. Pokud v dané chvíli tato zmínka není odkazem, zdvořile požádejte provozovatele webu, zda by nemohl i pro větší komfort pro čtenáře, zmínku o vás prolinkovat. Ke zjištění zmínek o vás samozřejmě můžete ručně procházet výsledky vyhledávání nebo využít program Mention.com, což je placený program.

4. Katalogy a adresáře. Pokud si vyhledáte tematický katalog, který neslouží pouze jako odkazová farma, ale opravdu v něm lidé hledají dodavatele služeb, nebo informace, je dobrá volba vytvořit si zde profil. Někdy jsou takové katalogy placené a někdy jsou zdarma. Nepřehánějte to nikdy s klíčovými slovy. Je vhodné využít i zápis u našich největších používaných katalogů či adresářů firem. Například to jsou firmy.cz, Moje firma od Google, Najisto, Zlaté stránky, nebo sluzby.cz

5. Založte svůj blog a pište. Kvalitní a hodnotné články budou po zásluze odměněny.

Naučte se psát pravidelně. Pište tak aby článek měl hodnotu pro čtenáře, nezaměřujte se na SEO, nebo klíčová slova. Ty by měly mít v textu své smysluplné místo.

6. Hostpost. Nechce se vám psát až tak pravidelně? Napište tedy článek občas, a oslovte jiné bloggery, kteří píší o vašem tématu. Do článku umístěte odkaz na svůj web. Pokud jste skutečný odborník, a váš článek vyjde na nějakém autoritativním webu, je takový odkaz opravdu hodnotnější než desítky slabších.

7. Vizuální obsah. Pokud prostě na psaní nejste, nevěšte hlavu. Jsou i jiné způsoby jak získat zpětné odkazy pomocí obsahu. Opravdu dobré způsoby! A to jsou například vizuální soubory. Může to být infografika, video, podcast, citace, obrázky, fotografie. To vše většinou velmi přitahuje pozornost na sociálních sítích a je tedy pravděpodobné, že to bude dále sdíleno. Nezapomeňte mít v souboru nebo u něj, jako nedílnou součást zpětný odkaz.

Závěr:

Budování zpětných odkazů není práce na několik dní! Je to dlouhodobá a systematická činnost. Plánujte, tvořte, dávejte a bude vám dáno. Zaměřte se na white hat SEO. Neinvestujte své prostředky do black hat SEO technik, to byste si koledovali o postih od Googlu. Váš kvalitní obsah, rozumné budování zpětných odkazů vám přinese stabilní a dobré výsledky.

Pokud se ti článek líbil, prosím sdílej ho.