odkazový rytmus

Odkazy všude kam se podíváš – aneb správný odkazový rytmus!

Bez zpětných odkazů, tedy vazeb a propojení různých souborů a webů na internetu, není možné získat dobré pozice a návštěvnost z organického vyhledávání.

Kvalita zpětných odkazů je jedním z nejdůležitějších faktorů, které vyhledávače posuzují. Ano, jsou i jiné faktory, a také faktory přisuzující každému odkazu určitou váhu, ale v zásadě, pokud by nevedl na váš web ani jeden odkaz, tak pro vyhledávače neexistuje. To vede mnoho provozovatelů k používání linkbuildingu, tedy budování zpětných odkazů. O tom, jak je možné je získat a jak to dělat správně píšu například i v tomto článku.

V tomto článku, se však chceme zamyslet, již na samotném linkbuildingu a jeho strategii. A to pouze z jednoho hlediska a tím je rytmus nárůstu zpětných odkazů v čase.

Jednoduše řečeno kolik odkazů můžu uměle tvořit aby to bylo v normě? Tak aby vyhledávače neposoudili mou aktivitu jako spam? Jaké odkazy jsou kvalitní se dočtete zde.

Škoda, ale přesné číslo vám ani mě nikdo neřekne. Je o váš web takový zájem, nebo Google rozpozná, že chcete manipulovat?

Na čem tedy odpověď závisí? Jde pouze o odhady a obecné zásady, konkrétní strategie se může lišit a navíc algoritmy vyhledávačů jsou tajné.

  • Na zemi a jazyk ve kterém jsou stránky. Jiné to bude v USA a jiné v ČR.

  • Na oboru – vyhledávač ví co je pro daný obor v normě, pokud tedy na zubní kartáček začne odkazovat ze dne na den 150 odkazů, je to divné. Vy to můžete zjistit například, když použijete nástroj Majestic.com a zadáte autoritativní web v daném oboru a uvidíte kolik má odkazů on. Použijte matematiku, a vy se snažte dosáhnout za měsíc max. 25% odkazů kolik má tento web za měsíc.

  • Na stáří webu. Čím starší, tím víc si může dovolit.

  • Na hledanosti klíčových slov. Pokud se jedná o menší čísla, musíte se také držet trochu zpátky.

  • Na formě odkazu. Tedy pokud budete používat různé formáty, například článek, obrázek, video, komentář je to lepší než stále stejné.

  • Na kvalitě odkazu. Ze kterého webu na váš odkazuje.

  • Na vašem času, penězích, a lidech.

Co z toho vyplývá? Kvalita je nad kvantitou.

Není to o tom honit čísla, to může být opravdu jen na škodu.

Lepší je několik odkazů, za den než desítky nekvalitních.

Odkazy by měly být především takové, které jdou naproti přirozenému odkazování. Tedy ne jen kvalita odkazu v tom smyslu, že bude na tématické a silném webu, ale i jeden jednoduchý komentář, který je zdarma, ale má přidanou hodnotu je lepší než 10 zbytečných.

Kvalita je nad kvantitou.

Přeci si jen neodpustím pro některé „pravidláře“ jedno pravidlo. Za den byste raději neměli překročit 10 vysoce kvalitních, různorodých, úměle vytvořených odkazů, pokud chcete zůstat v bezpečné zóně. Ne, že by jich nemohlo být víc, jinak budete ihned penalizováni, ale je to bezpečnější protože je to přirozenější. Pokud jich bude 100 za den, bude to nejspíš divné.

Linkbuilding je dlouhodobá záležitost. Zkratky, prostě nefungují, nebo někdy možná fungují, ale ne napořád. Jestli byla doba, kdy šlo o odkazy. Nyní je doba, kdy jde o kvalitní obsah a následně odkazy.

Příklad 1. den:

2 komentáře

1 obrázek nebo fotografie

1 PR článek ( 3 odkazy)

3 odkazy na soc. Sítích

1 registrace do oborového katalogu

Příklad 2. den:

2 komentáře

1 infografika

3 odkazy na soc. Sítích

1 video

1 článek na svém blogu – 3 vnitřní odkazy

Pokud se ti článek líbil, prosím sdílej ho.

3 Comments

  • Helča Odpovědět

    Moc pěkný a přínosný článek! Ještě by mě zajímalo, jak řešíte konkrétně počty odkazů ve článcích? Nejsou tři odkazy v článcích již podezřelé pro vyhledávače? Když třeba odkazují dva na kategorie a jeden na úvodní stránku webu? Děkuji

    • Michal Husák Odpovědět

      Díky. Počet odkazů v článku je lepší řešit s větší fantazií. Někdy může být jeden, někdy pět. Ani jeden nemusí vést na homepage ani na kategorie, ale například na jiný článek obsahující odkazy na cílový web. Někdy i na cizí relevantní web, resp. článek. Nejvíc se řídím relevancí celého článku a proklikaných slov. Pokud prolinkuji slovo „kravaty“ odkaz může být na kategorii. Pokud prolinkuji slova „červená kravata“ prolinkuji na konkrétní produkt. Pokud prolinkuji „jak uvázat kravatu“ odkaz povede na youtube video. Dále pak střídám hlavní klíčová slova s méně používanými, nebo brandem, atd. Je třeba nedělat to rutině, a jednotvárně.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *