blog, cedulky

Obsahový linkbuilding: nová tvář SEO

Vývoj a stálé úpravy algoritmu vyhledávačů, které mají za cíl rozpoznat a potlačit manipulaci s pozicemi ve vyhledávání, (více jsem se o tom rozepsal v tomto článku), vedou celý obor SEO a následně linkbuilding k potřebné odezvě a změně přístupu. Ne všichni čekali na nové změny a postihy od vyhledávačů. A dávno před tím dělali linkbuilding dobře. Mnozí však získávali lepší pozice ve vyhledávání, například nákupem velkého množství odkazů, pomocí komentářového spamu a pomocí dalších black hat seo taktik. To se, ale nevyplácí a nyní na to weby, které jsou spojeny s takovými praktikami doplácí.
Zpětné odkazy jsou stále jednou ze tří hlavních hodnotících složek, které vyhledávače sledují. Snaží se však, aby zpětné odkazy byli přirozené, čerstvé a zasloužené.

Co je tedy základem kvalitního SEO, a následně poctivého linkbuildingu?

Jsou to faktory jako například: Jedinečnost, inovace, hodnota a strategie.

Jedinečnost

Už z titulku tohoto článku, je vidět, že obsah hraje a bude hrát stále větší roli v celkovém hodnocení a strategii SEO. Proto pokud chceme dělat kvalitní linkbuilding, je nutné aby linkbuilder, nebo provozovatel webu, vytvářel pravidelně jedinečný obsah a ten publikoval nejen na svém webu, ale i na webech, které mu mají svou hodnotou pomoct ve vyhledávání. To dá více práce! Je tedy důležité ne jen vytipovat kde by byl odkaz vhodný. Přemýšlet kdy a jak ho tam dostat, ale také do čeho odkaz zabalíme? Jen tak to vyhledávače neohodnotí jako snahu manipulovat a ovlivňovat výsledky. Obsah musí být jedinečný v různých směrech. Tedy samozřejmě by měl být originální, kopie se na svůj web opravdu nedávají. Také by měl být obsahově čerstvý, přinášející nové informace, psaný pro lidi. Neměl by obsahovat moc klíčových slov. Obsah, který je opravdu praktický pro čtenáře. Například nějaký seznam, rozbor, rozhovor, infografika, statistika, atd. Pokud svůj obsah navíc poskytnete ke stažení zdarma, je to možnost jak výrazně oslovit širší publikum.

Inovace

Inovujte obsah, inovujte vše! Vymýšlejte kde a jak získat odkaz, co uživatelům nabídnout. Pokud neusnete na vavřínech, povede to k tomu, že uměle vytvořené odkazy nebudou rozpoznány, a navíc budete získávat odkazy přirozeně. Nebojte se zkoušet nové věci. Něco co tu ještě není. Obsah není jen o textu. Může to být video, nahrávka, obrázek, soubor, program, atd. 

Hodnota

Hodnota hraje svou roli při hledání odkazových možností. Jednoduše řečeno, se ptejte, pomůže mi když na mě bude odkazovat ten web nebo ne?

Hodnota obsahu. To je velmi důležité. Nově podané informace, vizuálně dobře provedené prezentace. Odborné a obsáhlé články. To vše ocení jak čtenáři, tak vyhledávače.

Hodnota důvěryhodnosti. Budujte svou značku. Získávejte důvěru. To znamená, že pokud investujete svůj čas a prostředky do hledání možností, jak posílit svou značku, a odkaz bude až druhotným výsledkem, získáte plusové body. Toho můžete dosáhnout tak, že budete psát kvalitní články pro jiné odborné blogy nebo magazíny. Nebo naopak oslovíte jiné odborníky a umožníte jim publikovat jejich články na vašem blogu. Sbírejte reference a reference udílejte.

Strategie

Bez strategie to nepůjde. Nečekejte rychlý vývoj změn. Linkbuilding, který je dělaný poctivě, stojí více času a peněz. Výsledky, které přináší jsou mimo větší návštěvnosti, pozice v SERPu, také vylepšení image firmy, značky nebo produktu. Zvýšení hodnoty webu, důvěryhodnosti a získání nových zakázek.

To vyžaduje pečlivě připravenou a dlouhodobou strategii získávání zpětných odkazů a vytváření obsahu. Vyhledávání nových příležitostí. Také je nutné dobře pracovat s cílovou skupinou a používat tzn. Persony. Linkbuilding nemůže být odloučený od ostatních marketingových aktivit. Vše by mělo hrát společně pod vlivem jednotné strategie firmy.

souhra v marketinguObsah je dnes nedílnou součástí kvalitního linkbuildingu, a vlastně by měl propojovat všechny marketingové aktivity a taktiky. Od e-mail marketingu po affiliate. Od webu po vizitky.

Pokud se ti článek líbil, prosím sdílej ho.